Moddi: – Influencing tapper musikken for mening

Artisten Moddi tror influencing kan føre til at musikere blir «ulykkelige i kunsten». – Man vil slippe et kjøpt og betalt-stempel, sier Marie Amdam i Razika.

For Pål Moddi Knudsen blir det som oftest feil å gjøre kommersielle oppdrag, selv om han innrømmer at han passer til å promotere ullgensere og fiskeprodukter. – Det sier vel litt om mitt image, sier han.
Publisert Sist oppdatert

– Når vi gir andre muligheten til å definere bort det vi driver med, tappes det for mening. Da er vi dømt til å være ulykkelige i kunsten, sier Pål Moddi Knudsen, mannen bak artistnavnet Moddi.

Han mener artister bør velge kommersielle samarbeidspartnere med hodet og hjertet, ikke med lommeboka. Det vil være for deres eget beste, tror han.

– Undersøkelser viser at musikere har en skyhøy rate av depresjon og meningstap sammenliknet med resten av samfunnet. I dag er det mye musikk som allerede mangler et budskap. Noen artister sier det selv, at sangene ikke handler om noe. Da er det klart at når musikken heller brukes til å fronte noe kommersielt, så blir det ikke lett for artisten å finne mening i den.

For å lese saken må du være abonnent

Bestill abonnement her

KJØP