Kultur

Visuell satsing i Vårt Land

Kristoffer Nilsen er på plass som visuell publiseringsleder i avisen som først lærte ham opp i avisdesign.

En del Vårt Land-lesere vil kanskje dra kjensel på navnet Kristoffer Nilsen. I går begynte han som visuell publiseringsleder i avisen der han jobbet som deskjournalist for litt over et tiår siden.

– Det var Vårt Land som lærte meg opp i avisdesign, sier Nilsen.

Siden har han blant annet jobbet flere år som art director i Morgenbladet. Nå gleder han seg over å være tilbake i et Vårt Land i rivende utvikling, der han får Aud Gloppen som sin nærmeste overordnede. Gloppen ble tilsatt i stillingen som designsjef i Vårt Land tidligere i år og tiltrådte den 1. september.

– Min rolle blir å være et bindeledd mellom designsjefen og den daglige produksjonen. Blant annet skal jeg lage avisforsidene, sier Nilsen.

Vesentlig

Nilsen peker på det vesentlige ved å skape
visuell merverdi i papiravisen, så den skal kjennes eksklusiv å få i hus. Nilsen skal også jobbe med visuell framstilling på nett. Han får en særlig koordineringsrolle mellom nettavisen og papiravisen.

Den nye stillingen føyer seg inn en målrettet visuell satsing i Vårt Land.

– Å få Kristoffer Nilsen som samarbeidspartner om det visuelle i Vårt Land er en optimal
situasjon. Han har en kompetanse og en erfaring som vi ønsker oss sterkt, sier Gloppen.

– Vårt Lands interne kompetanse på design, med eksisterende ansatte og nyrekrutterte, er nå blant det ypperste i norske avisredaksjoner, sier Ingrid Erøy Fagervik, som er kommersiell direktør og innovasjonsredaktør i Vårt Land.

– Visuell presentasjon, både på papir og digitalt, er viktig for opplevelsen av Vårt Land. Vi vet at våre lesere er svært kvalitetsbevisste og nå kan vi alle glede oss til resultatet av denne satsingen - det blir et løft fremover. Leseropplevelsen vil bli rikere.

Les mer om mer disse temaene:

Vårt Land anbefaler

1

1

1

Annonse
Annonse

Les dagens papirutgave

e-avisen

Mer fra: Kultur