Utvalget diskuterte saken i morges.
Sekretariatet mener VGs satsing på innholdsmarkedsføring er i strid med Vær Varsom-plakatens punkt 2.2 og 2.6, som handler om å verne om redaktøren og den enkelte redaksjonelle medarbeiders integritet, uavhengig og troverdighet, samt å ha et klart skille mellom journalistikk og reklame.
Følg oss på Facebook og Twitter!
– Sunn diskusjon
Det var tre privatpersoner, samt redaksjonsklubbene i NTB og Fædrelandsvennen, som klaget på VGs reklame VG Familieliv i samarbeid med Rema 1000.
Tidligere denne uken snakket Vårt Land med VGs redaktør Torry Pedersen om saken.
Leserne må gjenkjenne
– Det er sunt at dette diskuteres, for medieutviklingen er nå i en fase hvor vi utvikler nye måter å presentere kommersielle budskap. Nå gjelder det å få dette inn i former leseren kan gjenkjenne, sa Pedersen til Vårt Land.