– Sørger for å snakke om seg selv
Når store popstjerner dør, fylles mediene med stemmer som er mest interessert i å bygge sin egen merkevare, mener kritikere.
DØDSFALL: Når popstjerner dør, preger nyheten både de tradisjonelle og de sosiale mediene. I vel stor grad, mener noen.
ANDREW KELLY
Allerede etter fire måneder har 2016 tatt mange av popmusikkens store profiler. Mens dødsfallene blir behørig kommentert i tradisjonelle og sosiale medier, mener kritikerne at reksjonene ofte bærer preg at noen ønsker å markedsføre seg selv.
– I sosiale medier er alt vi deler og gjør uttrykk for hvem vi er. Når en artist dør er det en gyllen anledning til å dele sine smakspreferanser, sier Sindre Holme, kreativ leder i kommunikasjonsbyrået Starcom.
LER MER: – Prince lot seksualitet og åndelighet gå opp i en høyere enhet
Bestill abonnement her
KJØP