Lukter av PR-triks

Human-Etisk Forbund lukter mer markedsføringstriks enn svovel av Kulturkirkens prekenrekke.

KRITISK: – For meg inneholder en svovelpreken en kynisk form for dramaturgi, mangel på nyanser ispedd ikke lite spill på emosjoner og ofte advarsler om endetid og undergang, sier Jens Brun-Pedersen i Human-Etisk Forbund.
Publisert Sist oppdatert

Humanetikernes pressesjef Jens Brun-Pedersen synes Kulturkirken Jakob tar opp aktuelle og utfordrende temaer og har engasjert gode og kvalifiserte predikanter.

– Men svovelpreken brukt i denne sammenhengen er vel mer et forsøk på et smart markedsføringstriks. For meg inneholder en svovelpreken en kynisk form for dramaturgi, mangel på nyanser ispedd ikke lite spill på emosjoner og ofte advarsler om endetid og undergang. Løsningene på det som truer oss er ofte enkle – som omvendelse til en tro. Jeg tror bedre om innlederne i KKVs program enn at de spiller på slik primitivitet, sier Brun-Pedersen.

En sint gud

For å lese saken må du være abonnent

Bestill abonnement her

KJØP