Kjemper om velgernes likes
Amerikanske valgkamper er ofte en konkurranse i å mestre nye medier. Det lover ikke godt for Hillary Clinton.
MEDIEMESTRING: I USA regnes president Roosevelt som ekspert på å bruke radio, Kennedy som ekspert på TV og Obama som ekspert på å bruke internett. I årets valgkamp har Trump vist seg som en mester til å bruke sosiale medier.
Marcio Jose Sanchez
– Twitter har fungert overraskende bra for Trump, til å komme med utspill og lage skandaler som plukkes opp av mediene, sier Erik Massimo Herstadhagen.
33-åringen fra Elverum har satt av 2016 til å jobbe for at USA skal få sin første kvinnelige president. Nå er han en kort tur i Norge, før han om få dager reiser tilbake til New Hampshire, for å banke på dører for å overbevise velgere om å stemme på Hillary.
– Trumps strategi har vært enkel, billig og effektiv. Men jeg håper og tror at den snart har utspilt sin rolle, og at valgkampen heretter blir preget av mer substans, sier Herstadhagen.
Bestill abonnement her
KJØP