Nyhet

I én uke ble reisende i osloområdet møtt med ordene «Ansikt til ansikt med verden», «Dit du går, vil jeg gå med» og «Jeg var fremmed og du tok imot meg». Oslo bispedømme ville fortelle folk om diakoni og hang opp tre ulike plakater på alle trikker, busser og T-baner i Oslo, Asker og Bærum.

– Vi vil vise at kirken er synlig i lokalmiljøet og er der for å hjelpe, og synes det er morsomt å gjøre kirken synlig på en måte som folk kanskje ikke er så vant til, sier Finn Folke Thorp, kommunikasjonsrådgiver i Oslo kirkelige fellesråd.

Invitasjon

Etter én uke ble 176 reisende med trikk, buss og T-bane intervjuet om kampanjen, hvor blant annet 83,8 prosent sier de føler seg velkomne i kirken. Tallene viser samtidig at få går i kirken mer enn én gang i året, mange også sjeldnere. Thorp håper kampanjen kan være en invitasjon.