Kultur

Vil nå flere med digitale verktøy

Olga Marie Brathaug er ansatt som analytisk markedsfører i Vårt Land.

I en nyopprettet stilling skal hun bidra i Vårt Lands digitale produktutvikling.

– Jeg gleder meg til å ta fatt på å løfte den delen av avisens kommunikasjonsplatform inn i fremtiden. Nå skal jeg finne ut mest mulig om hvem leserne våre er – for å nå frem til enda flere, sier hun.

KrFU

Den 26 år gamle sunnmøringen er nå kommunikasjonsansvarlig i KrFU. Hun jobber med en masteroppgave i politisk kommunikasjon, og har også bakgrunn som freelance-journalist.

– Jeg har jobbet mye med sosiale medier og digital strategi. Nå blir min oppgave å løfte Vårt Lands journalistikk ut i de digitale kanalene. Men jeg vet at mange lesere, særlig i min foreldregenerasjon, har et sterkt forhold til papiravisa, sier Olga Marie Brathaug som kjenner Vårt Land fra oppvekst og som kommunikasjonsmedarbeider.

LES MER: Aud Gloppen ny designsjef i Vårt Land

Journalistikk

– I en digital verden må det satses på nye verktøy som grafikk og film – i tillegg til det skrevne ord. Det gir nye muligheter til å formidle den gode journalistikken Vårt Land står for, særlig på religion og verdidebatt. Som meningsbærende avis, er Vårt Land gode i dekningen av nye tendenser i samfunnet, ut fra sitt verdiståsted. Det vil jeg bidra til å nå enda bredere ut med, sier Olga Marie Brathaug.

Les mer om mer disse temaene:

Lars O. Flydal

Lars O. Flydal

Lars O. Flydal har i mange år vært journalist og fotograf i Vårt Land, og har dekket både kultur- og kirkeliv.

Vårt Land anbefaler

1

1

1

Annonse
Annonse

Les dagens papirutgave

e-avisen

Mer fra: Kultur